06-11-2012 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 06-11-2012 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

06-11-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

06 November 2012 | Nieuw Zeeland, Tauranga

06-11-2012
Ik heb goed geslapen. Dit kan liggen aan het feit dat ik vrij moe was van het aanhoren van allerlei …. nieuws. Of de fles rum die leeg op het aanrecht staat. Gelukkig was deze maar 0,5 Ltr. ;) Ik besluit meteen me niet meer druk te maken over het hele duik gebeuren. Ik vergeet het gewoon…! Mijn bus vertrekt om 01.15 pm dus ik kan rustig aan doen. Ik begin aan mijn ochtend ritueel en doe hier langer over dan normaal. Om 10.00 am moet ik mijn appartement uit :( Ik besluit richting centrum te gaan om een Cappuccino te score en ga lekker op het strand liggen. Hier heb ik liggen bakken tot de lunch. Na mijn lunch ben ik richting bushalte gelopen en begon mijn favoriete gedeelte van mijn reis weer :P Gelukkig was de eerste bus een meevaller. 6 mensen dus dat betekend z’n 8 stoelen per persoon :P Dat betekend automatisch dus ook geen last van kinderen en geen last van vragende en pratende oude mannen. Na een korte tussenstop van 5 minuten vertrekt mijn 2e en laatste bus. Deze rit duurt ongeveer 3 uur. Ook deze viel erg mee. Ik denk dat ik binnen een half uur sliep en werd wakker z’n 45 minuten voor we er waren. Ik ben nu in Tauranga. In een prachtig hostel midden in de stad uitzicht op zee….(al weer :P) Ik blijf hier 1 nacht dus ik kan niet zelf koken of veel dingen inslaan dus besluit naar de turk te gaan voor een lam menu :P Gelukkig allemaal hallalala… Gelukkig is deze bevallen en vertrek ik richting hostel om lekker te gaan douche en te chillen. Ik zit nu in de recreatie ruimte lekker mijn dagboek bij te werken en mijn mail te checken. Ik ben kapot dus ik ga lekker mijn bedje opzoeken zodat ik fit ben voor morgen… Want mijn busreis naar Rotorua duurt maar liefst 1,5 uur :P Dit is wel tof want dan ben ik daar tegen 11 uur. Ik kan dan eerst een slaapplek gaan zoeken en wanneer ik deze gevonden heb boodschappen doen. Dan heb ik nog ruim de tijd om de stad te verkennen evt. dingen te boeken voor de dag erna. :) Ook ga ik proberen werk te vinden in Rotorua. Ik weet niet of dit gaat lukken aangezien hier alle jongeren ook vakantie hebben en dus ook opzoek zijn naar vakantie baantjes. Maar ik geef niet op. Dus… Ik ga zo lekker slapen… Voor de mensen die dit deze ochtend lezen (06-11-2012) Werk ze! En vergeet je jas niet. Lees je dit een andere keer… Vergeet dan je jas ook niet!! :P
Truste…!

  • 07 November 2012 - 10:30

    Pa:

    Hoi Tom,

    Er is iets mis met mijn ipad. Gisteren deed vrijwel geen enkel programma het, nu weigert Skype dienst. Het lukt dus waarschijnlijk niet om contact te krijgen. Ik kan dat -zoals de zaken er nu voorstaan- niet eens proberen omdat ik Skype niet kan openen. Misschien kan het andersom wel, dus probeer het morgenochtend (voor jou) toch maar even. Ik ga proberen e.e.a. hersteld te krijgen, maar dat kan wel even duren. Tot die tijd moeten we het dus met mailcontact doen. Voorlopig weet ik nog geen andere weg dan deze (openbare). Kan dat ook anders en zo ja hoe/op welk mailadres?

    Goed hoe je met de tegenslag rond het duiken omgaat. En er zijn gelukkig nog heel veel andere leuke en mooie dingen te beleven.

    groet
    pa

  • 08 November 2012 - 17:20

    Lia Boomaars:

    Ha ex overbuurmannetje.

    Ik lees je verslagen met plezier en vind het een verstandige keuze om je duikavontuur wat uit te stellen.
    Wellicht dat je dit hier in ons koude Holland nog een keertje kunt proberen zonder extra risico te lopen.
    In Zuid Amerika hadden ze je gewoon je gang laten gaan denk ik, maar daar is geld verdienen toch een ander vehaal dan in Nieuw Zeeland.
    Ik vind je wel erg dapper. Zeker na het lezen van je eerste verhaal in de bus met de reuze neger!
    Nog veel plezier met de voortgang van je reis. Ergens ben in een beetje jaloers op die backpackende jongeren tegenwoordig. 5 weken peru met Erik was ook een onvergetelijke ervaring.
    Veel groetjes. Lia.




  • 09 November 2012 - 17:28

    Elly En Pieter Van Harberden:

    Dag Tom,
    We volgen jouw reis met veel belangstelling.Nu maar eens reageren.Wij denken dat jij bezig bent om vakantie te vieren.Daar heb je ook recht op na al jouw noeste arbeid in Nederland.Geniet ervan,je hebt het verdiend!
    Vragen:hoe zijn de vrouwen daar?Al een leuke kangeroe ontmoet?Is de drank daar te betalen?
    We moesten wel lachen om dat duikgedoe.Volgens ons zijn jouw ouders ook bezig met (weg)duiken.We zien ze nauwelijks of niet.Maar mogelijk dat jouw pa het druk heeft met het repareren van apparaten.Is toch zijn grote hobby.Als de eerste reiger zich meldt,komt er vanzelf weer leven op de boerderij.
    Heel veel reisgenot!
    Elly en Pieter

  • 12 November 2012 - 16:29

    Merel Van De Sande:

    Hey tubby,

    Ik lees je reisverslagen elke keer met veel plezier :) Het is mijn pauze tussen mijn leerwerk :P Jammer dat we al ff geen update hebben gehad. Maar je bent waarschijnlijk met volle teugen aan het genieten! :) Wat is eik je mailadress? Zodat ik je ook eens een update kan geven over hoe het hier gaat :) Nog heeeeeeeeel veeeeeel plezier!

    xxx
    Merel

  • 13 November 2012 - 05:03

    Tubbie:

    He,

    Ja hier met volle teugen an het genieten. Waar ik nu zit bevalt het goed maar ik vertrek vrijdag weer. Mijn e-mail adres is Tubbieopreis@hotmail.nl. Ik kan wel op FB maar nietecht snl reagren ofzo aangzien het hier erg langzaam is. Reageren op FB kan ik alleen in internet cafes enzo.

    Doe iedereen de groetjes daar...

    Xx 2b

  • 12 Januari 2013 - 16:26

    Jan Zobel:

    He Tom, wat een leuke blog is dit.........Ik heb deze site doorgekregen van Tom en Ilse. Alleen valt op dat het laatste bericht van twee maanden geleden is.
    Hoe gaat het daar in snikheet Nieuw-Zeeland of valt het daar wel mee. Ik ben wel jaloers op jou.
    Ik heb een berichtje voor jou achtergelaten op jouw e-mail.
    Groeten van Jan Zobel uit de Boomstraat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 8467

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: