12-11-2012 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 12-11-2012 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

12-11-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

13 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

12-11-2012
Zo dat is lang geleden niet? Ik zit nu al een paar dagen in een hostel in Rotorua. Het bevalt hier goed.
Het is een beetje een rare plaats maar erg gezellig. Er leven hier 4 kiwi’s (Mensen uit Nieuw-Zeeland) 2 daarvan werken buiten de deur en de 2 andere werken hier in het hostel. De ene schilder de hele god ganselijke dag door en de andere maakt schoon en rookt vooral veel sigaretten en kijkt televisie. Het hele hostel heeft het thema Western. Er grappig de klapdeurtjes, watertonnen en veel meer. Ik heb een Duitse en een Franse gast leren kennen hier. De Duitser (Olivier) werkt hier voor zijn slaapplek en heeft een hekel aan Duitsers. Dat hebben we dus gemeen ;) Ik haat de Duitsers niet maar er zijn er hier echt veel te veel. Julien de fransman is een echte fransman. Hij kookt de hele dag door en het liefst voor het hele hostel. Vaak eten we met z’n 3e en kookt hij en doen wij de afwas. We splitten dan de kosten van de boodschappen dus dat is wel relaxt. Niet alleen omdat het goedkoper is maar ook omdat het een fransman is dus goed kookt :P We hebben een hoop samen gedaan. Zoals naar de geisers bezoeken en we zijn naar een groot vulkaan gebied geweest. De geisers waren erg indrukwekkend. Raar dat als je een glas water in een gat gooit het er uit spuit tot 20 meter hoog. Daarna zijn we doorgereden naar de Mud pools. Erg raar om modder te zien koken. De stank is ondragelijk. Eigenlijk overal waar je komt in Rotorua stinkt het. Dit komt omdat hier al de gassen naar boven komen omdat het de kortste weg is. Na de mud pools zijn we doorgereden naar Wai-o-tapu. Dit is een groot vulkaan gebied. Het is er erg warm en benauwd. Je ziet daar overal rook uit de grond komen en maar 2 soorten planten. Dit komt door de warmte in de grond. Eergisteren zijn we naar de kroeg geweest. Dit was erg gezellig. Er was een coverband en we hebben ons met z’n 3e erg goed vermaakt. We kregen erg veel aandacht van andere mensen. We zitten in niet z’n heel toeristisch dorp en dat hebben we dus gemerkt. 3 jonge gasten met 3 verschillende Europese nationaliteiten is dus blijkbaar erg interessant. Als er iemand met ons had gepraat ging die dat andere vertellen echt grappig om mee te maken. Maar kortom zoals gewoonlijk het was een gezellige en zatte bedoeling. Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven gelift. Mijn moeder heeft mij dit altijd verboden wat ik ook begrijp maar we warten met z’n 3e dus niets aan de hand. Ik d8 dat we lang moesten w88 voor iemand die zou stoppen maar we hebben er 3 minuten gestaan. Dit was dus erg snel. We gingen met z’n 3e naar een plaats waar een warmwater rivier samenkomt met een koud water rivier. Op de juiste plek is het dus perfect. Dit bleek wel toen we er aankwamen want er was geen mens te zien. Er is een kleine waterval voor een rug massage en het zand is heet. Als je een kuil graaft verbrand je je handen. Hier hebben we de hele dag doorgebracht. We hadden een kleine bbq meegenomen dus de fransman zoals altijd heeft gekookt ;) Toen we thuis waren was ik erg moe. Dat is niet gek dan een hele dag op het strand liggen, zwemmen, eten en bierdrinken. We besluiten een film te gaan kijken en zijn daarna naar bed gegaan. Vandaag ben ik gaan mountainbiken. Ik ben ik alleen gaan doen want dat is soms ook relaxt. Oliver en Julien zijn in het hostel gebleven. Ook de bank moet af en toe bemand worden ;) Het mountainbiken viel er tegen. Het is niet zoals in Nederland. Als er hier staat dat het omhoog is is het ook echt daadwerkelijk omhoog. De tour duurt normaal 2 uur. Dit is een inschatting voor professionals. Ik heb er 3 uur over gedaan en was kapot. Ik ben vaker weleens moe maar dit was het toppunt. Ik ben bij het begin (een café) gaan zitten en heb daar op het gemak een paar pilsjes gedronken. Dit gecombineerd met mijn lunch natuurlijk. Na het mountainbike ben ik richting supermarkt gelopen. Dit was deze keer een takke eind lopen. Dit komt natuurlijk door mijn fanatieke fietsen in de ochtend. De fransman is uiteten dus ik en Olivier besluiten pizza te gaan maken. Dit is natuurlijk uitgelopen op 1 grote ravage. Deeg zelf maken is best moeilijk. Althans als je geen recept hebt of iets in die richting. Het is dus een pasta saus / soup geworden met stukken deeg erin. Dit was schrikbarend lekker. Na het eten zijn we in de tuin gaan zitten en hebben daar de rest van de avond gechillend.
CheerzZ Tubbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 8478

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: