07-03-2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 07-03-2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

11 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

07-03-2013
De eerste volle dag in Kaikoura.
Ik heb gisteren een tour geboekt om met de boot de zee op te gaan en in de hoop walvissen te spotten. En zoals ik ook al geluk had in Pahia, had ik ook hier geluk. De gidsen vertelde van te voren dat ze gemiddeld 2 walvissen spotten op een tour. Wij hebben er 6 gespot en hadden daarna nog tijd over om een groep met dolfijnen op te zoeken. Ik had al eerder dolfijnen gezien in Pahia en met ze gezwommen maar dit was echt een waanzinnige grote groep. Het leken er wel honderden onder, naast, achter en voor de boot. Een toffe ervaring om omringt te zijn door dolfijnen.

Na de boot trip was het al inmiddels 4 uur dus ik ben snel richting hostel gegaan om te douche en mijzelf om te kleden. Eenmaal fris en klaar om weer te gaan ben ik richting kust gelopen en via daar naar het centrum om een restaurant op te zoeken. Het plan was om een ander restaurant te gaan bezoeken maar ik ben toch weer gestrand in het zelfde restaurant. Deze keer was het bier gemarineerde Fish and Chips. Erg lekker! Na het diner ben ik ook weer via de kust terug gelopen naar het hostel. Geen verkeerde route zo over het strand met uitzicht op de zee, ondergaande zon en in de verte een groep spelende dolfijnen.

In het hostel heb ik nog een paar biertjes gedronken met 2 andere Nederlanders en ben daarna verder gegaan in mijn boek. Na een aantal pagina’s heb ik het naast mij neer gelegd en ben ik gaan slapen.