05-11-2012 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 05-11-2012 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

05-11-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

06 November 2012 | Nieuw Zeeland, Tauranga

05-11-2012 Geschreven op 06-11-2012
De dag is aangebroken om te gaan duiken. Ik heb gisteren de hele godganselijke dag geleerd. Ik verdien het om vandaag in het zwembad te belanden. Nadat ik mijn ochtend ritueel heb gehad loop ik richting centrum. Elke keer als ik de hoek om loop de winkelstraat in schiet ik weer in de lach… Geweldig om al die houten crappie huisjes te zien met grote luxe lichtgevende reclame borden. Alsof de reclameborden het enigste is waar de mensen naar kijken. Maar goed ik schiet als eerst een koffiehuis in om een heerlijke cappuccino te bemachtigen. Nadat ik deze genuttigd heb op een grote rots aan de kust loop ik richting duikschool. Ik wordt met open armen ontvangen. Ze zeggen mij dat het een prachtige week is om te duiken en dat ik geluk heb :) Ik vertel ze dat ik erg uitgekeken heb naar het feit dat ik eindelijk mijn papiertje ga halen voor open water. Ik denk toen ik 13 of 14 was, was ik klaar met snorkelen 3. Dit was het laatste diploma dat ik kon bemachtigen op zwemgebied. Natuurlijk volgt dan uiteraard duiken. Dit kon ik toen niet gaan doen aangezien mijn longen nog niet waren volgroeid. Hier baalde ik toen al van maar heb dit gelaten voor wat het was. Een aantal jaar later (2006) belande ik op camping L2V. Daar heb ik ongeveer 7 weken gewerkt en een aantal keer gedoken in het zwembad. Dit prikkelde mij weer. Maar weer toen ik thuis was heb ik dit gelaten voor wat het was. Vorig jaar Kreta was het limit. Nadat ik een dag gedoken had wist ik zeker dat ik mijn papieren ervoor wilde gaan halen. Vandaag is de dag dan. 1e dag zwembad oefeningen doen 2e dag koraal en de 3e dag grotten. Dit zou het op een na leukste ding worden van mijn reis. Het leukste zou het duiken in de Great barrier Rif zijn. Nadat we het boek hebben doorlopen moet ik richting ziekenhuis om een Medische check te laten doen om mijn Medical License te krijgen voor het duiken. Dit zou geen probleem moeten opleveren aangezien mijn eigen doctor (Dr. De Jong) mij heeft verteld dat ik gewoon kan duiken met astma. Na het nuttigen van een boterham kom ik dan eindelijk aan bij het ziekenhuis. Hier moet ik zoals altijd een half tot een uur wachten tot ik aan de beurt ben maar mijn geduld is nu onder tussen wel getraind ;) Eindelijk mocht ik de kamer van de doctor in… Dit was ook meteen de twist van mijn dag, reis en leven. De dokter zei dat de kans groot is dat mijn longen exploderen als ik ga duiken. En dat ik dus geen License ga krijgen. Ik zit nu dus met 4 verschillende gevoelens en gedachten die ik nu ga proberen te omschrijven. 1: Ik ben de doctor vrij dankbaar dat hij mij dit verteld en dat ik dus nog een tijdje mag rondwandelen hier op aard. 2: Hoezo zegt mijn doctor dat ik gewoon kan gaan duiken? Heeft hij het te druk? Of vind hij mij gewoon een …….? 3: Mijn hele plan valt nu dus in het water :P Helaas niet ik maar alleen mijn plan dus. :( 4: Ik heb veel geld betaald voor deze cursus krijg ik dat terug? En de bonus gedachten is die ik eigenlijk niet mag hebben: Wat ga ik doen met mijn eigen doctor? :) De doctor hier in NZ heeft geregeld dat ik mijn geld terug krijg van de cursus en van de medische check. Hij zegt ook dat het hem erg spijt en dat hij ziet dat ik het echt …… vind. Ik zeg hem dat ik best 90 dollar wil betalen voor het feit dat hij mijn leventje heeft gered :P Dit vind hij niet nodig :) Gedachten/vraag nummer: 4 is dus meteen opgelost. Het antwoord op vraag 2 en de bonusvraag komen in Nederland wel. Dit lijkt me ook verstandig aangezien ik nogal impulsief ben ;) Nadat ik dit nieuws gehoord heb ben ik richting strand gelopen en heb een heerlijke wandeling / het wegschoppen van alles voor mijn voeten kwam gehad ;) Nadat ik mijn boosheid / verdriet / teleurstelling eruit gelopen heb ga ik naar de supermarkt om spullen te halen om een overheerlijke verse pizza te maken met als toetje zelfgemaakte bananenboot. Normaal maak ik deze zonder rum. Dit was geen optie voor vandaag ;) Nadat ik deze maaltijd en dessert genuttigd heb ben ik op de bank gaan hangen en heb lekker een film gekeken. Ondertussen heb ik een ticket geboekt naar de volgende plaats van bestemming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 8478

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: