02-11-2012 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 02-11-2012 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

02-11-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

02 November 2012 | Nieuw Zeeland, Whitianga

02-11-2012
Aangekomen op mijn volgende locatie (Whitianga) Na een reis van 11 uur met bussen heb ik dan eindelijk mijn bestemming bereikt. Ik heb 3 bussen van binnen gezien en het fenomeen van naast een oude man zitten en naast jankende en zeikende kinderen zitten gaan we niet bespreken. Nadat ik vanmorgen om 6 uur ben opgestaan heb ik mijn spullen bij elkaar gezocht en ben ik gaan lopen richting bus. Hier had ik achteraf meer van mogen genieten aangezien ik de rest van de dag heb gezeten. In de eerste bus z’n 4,5 uur heb ik met verbazing ervaren hoe het hier aan toe gaat. We hadden op de helft ongeveer de kans om gebruik te maken van het toilet. Toen stipt de 5 minuten om waren is de bus ook echt vertrokken waardoor mijn buurman (andere kant van de gang) zijn bus miste. Zijn bagage daarin tegen lag nog steeds in de bus. Ik had al vrij snel door de mijn voor buurman het daarop gemunt had. Dus ik als goed opgevoed persoon hou een oogje in het zeil. Wanneer we aankomen in Auckland pakt hij de tas en loopt daarmee naar het toilet. Dit was het moment voor mij om te kiezen wat ik ging doen. De eerste keuze was om de man aan te spreken en te zeggen dat die tas niet van hem was. Dit leek mij een onverstandige keuze aangezien het een 2 meter lange en 1 meter brede neger was die amper Engels sprak was. Dus ik maak de keuze om naar de chauffeur toe te gaan en te zeggen dat een man met de bagage van een ander richting toilet is gegaan. En natuurlijk op het moment dat ik dit aan het uitleggen ben aan de chauffeur komt de grote hulk terug uit het toilet en ziet mij wijzen. Fijn! Hij zei meteen tegen de chauffeur dat hij hem naar de receptie wilde brengen maar ja… Ik wist wel beter. Ik houd mij van de domme en maak op een meter of 15 afstand een foto en schrijf daarna een briefje die ik in de tas laat doen met daarom dat als hij spullen mist mij een mail moet sturen. Gelukkig heb ik deze grote brede meneer niet meer tegen het lijf gelopen waar ik namelijk wel bang voor was :P Bus 2 was het fenomeen oude man waar ik niets over ga vertellen behalve dat het best vervelend is als mensen tegen je aan ouwehoeren :P terwijl je muziek aan het luisteren bent. En dat je permanent de vraag krijgt om iets uit zijn tas te halen :( Eenmaal aangekomen in Thames ben ik blij verlost te zijn en geniet ik van mijn rust….! Van deze rust had ik meer genoten als ik van te voren wist dat mijn buren 2 kinderen zouden zijn die net niet kunnen praten maar wel goed kunnen kweken! Dit duurde gelukkig ook maar 2 uur  Nadat ik dus alles nachtmerries (hoop ik ) van busreizen wel heb meegemaakt ben ik aangekomen in Whitianga. Leuk klein plaatsje met veel te doen eromheen. Ik ben gaan eten bij een Italiaan waar ik de beste pizza op heb in mijn hele leven. En ik heb er al wel een aantal op…! Ik zit nu heerlijk op de veranda te genieten van de zonsondergang en mijn voor het eerst deze vakantie zelf gemaakte koffie met z’n filter ding. Heerlijk!! Morgen ga ik kajakken door de Cathedral coves en hoop daarna nog tijd te hebben om naar een duikschool te gaan om wat informatie in te winnen. Ik ben bang dat ik morgen een heerlijke avond ga beleven want de 4 russen waarmee ik nu op 1 etage slaap gaan waarschijnlijk morgen vertrekken…. Lucky Me! Ze zijn nogal op zichzelf en zijn niet echt grote praten.. Althans niet met mij met elkaar heel veel dat is een beetje het probleem want het is niet om aan te horen. Beetje te vergelijken met de 2 kinderen van de bus….! Ik wens jullie in ieder geval een heerlijke maar ook koude en natte dag toe :P en ik ga hier zo slapen met het vooruitzicht op een mooie zonnige 22 a 25 graden windstille dag ;) CheerZz 2B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whitianga

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 8478

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: