31-10-2012 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 31-10-2012 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

31-10-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

01 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

31-10-2012 (Halloween)
Om te beginnen was gisteren avond vrij saai…. Er was geen (piep) te doen in het hostel of eromheen.
Vanmorgen ben ik begonnen hier om de hoek met een Engels ontbijt. Dit was ter voorbereiding van de wandeltocht die ik ging maken richting de Haruru watervallen. Dit was ongeveer 2,5 uur heen en 3 uur terug ;) De watervallen waren mooi maar ik had er meer van verw8. De route ernaartoe daarin tegen was prachtig. Dwars door het bos en de mangrove. Omhoog en omlaag langs mooie plaatsen en uitzicht punten. Voor de wandelroute stond dat je moest oppassen voor verbranding en de gravel paden. Ze hadden daar gerust ook bij kunnen zetten dat je op moet passen voor spierpijn. Ik kan nog amper lopen. Ik hoop dat dit morgen over is. Na mijn wandeling ben ik aan het strand gaan liggen. Ik heb lekker liggen bakken, gezwommen en ben bezig geweest met mijn diabolo. Rond de klok van 6 ben ik richting hostel gegaan en heb ik een overheerlijke te warme douche genomen om daarna naar het centrum van Paihia te gaan. Daar ben ik een restaurant binnen gelopen en heb ik heerlijk gegeten. Nadat ik mijn overheerlijke maaltijd naar binnen heb gewerkt ben ik naar het strand gegaan om een kop koffie te nuttigen en te kijken naar de vissers die proberen tonijn te vangen. Deze vissen zetten alles op alles om tonijn te vangen. Deze brengen hier tussen de 500 en 1000 dollar op. Dus 2 per maand zou voldoende moeten zijn. Ik zou bijna een hengel kopen en met ze mee doen :P Helaas heb ik niet het vervoer of de plaats waar ik hem kan verkopen :( Nadat ik mijn geduld verloor bij het kijken naar een hengel die maar staat te staan ben ik terug naar het hostel gelopen waar het erg gezellig. Met een Zuid-Koreaan en 2 Duitsers nuttig ik een aantal bier en hebben we het vooral over The Netherlands. De Zuid-Koreaan waarvan ik de naam niet kan onthouden en of type vind het allemaal prachtig. De 2 Duitsers wonen in Berlijn waar ik natuurlijk niets over wil horen…! He pa :P
Rond de klok van 2 uur besloot ik om mijn bedje op te gaan zoeken om morgen weer fris en fruitig op het strand te kunnen liggen ;)

Dit zal ook mijn laatste dag Paihia zijn want de dag erna vertrek ik naar Whitianga iets ten zuidoosten van Coromandel. Deze bustocht duur ongeveer 7 uur. Hier kijk ik natuurlijk niet meer tegenop na mijn laatste busreis want de omgeving is prachtig. In Whitianga vind ik regenwoud, de witste stranden van Nieuw-Zeeland en heet water stranden.
Cheers 2B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 8459

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: