21-11-2012 en 22-11-2012 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 21-11-2012 en 22-11-2012 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

21-11-2012 en 22-11-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

22 November 2012 | Nieuw Zeeland, Whakatane

21-11-2012 en 22-11-2012
Vandaag ga ik naar mijn eerste Wwoof plaats. Ter informatie Wwoof is een afkorting van Wanna work on organic farm. Hier kwam ik ook pas later achter :P Ik moest de bus van 2.15 pm hebben en zou dan rond de klok van 4 uur in Whakatane zijn. Ik kreeg in de bus een sms met de info dat Wil al op ons stond te wachten en dat er blijkbaar in de zelfde bus een andere wwoofer zat. Eenmaal aangekomen en inderdaad Wil stond al te w88 op ons. Ik stapte in de auto met Wil en Shihori. Het Wwoofen begon al meteen want we gingen boodschappen doen voordat we naar de boerderij gingen. Dit was al meteen een vreemde situatie aangezien Wil alles aan het afkraken was wat we zagen. Ze zei ook als je drinkt of rookt moet je dat veel inslaan want we komen hier de eerst komende dagen niet meer terug. Shihori hielt zich netjes en d8 niets nodig te hebben. Ik daarin tegen heb 2 kratten bier gekocht aangezien ik daar 2 weken zou blijven. Dit was dus aardig krap berekend.
Na de boodschappen zijn we richting boerderij gereden. Dit was een zeer mooie rit. En de boerderij was als een kers op de taart. Prachtige omgeving dieren, bomen, planten, palmen en om niet te vergeten duizenden olijfbomen. Alles keurig onderhouden tot in de puntjes. We starten met een rondleiding over de boerderij. Dit deed Gerrit de man van Wil. Dit zou ongeveer 3 uur duren als we geen golfwagentje hadden ;) Ze hadden daadwerkelijk alles. Na de rondleiding was Wil net klaar met koken en konden meteen onze benen onder tafel steken :) Just like home ;) Het eten daarin tegen was niet als thuis. Wil is in hart en nieren een organische eter. En ik denk dat Gerrit haar daarin een beetje volgt ;) Wil kon niet ophouden over hoe ze het heeft gemaakt, hoe het groeit en vooral hoe gezond het wel niet is :( Onder het eten kraakt ze alles af wat niet organisch is. Wat ik me nog goed kan herinneren is dat ze zei: ‘’Ik begrijp niet hoe mensen vlees kunnen eten’’ Ik dacht na deze reactie: ‘’’FUCK!! Ik ga hier dus geen vlees krijgen!’’ en ‘’ze heeft vast nooit hachje of rollade op’’ In ieder geval dit was een zwaar minpunt. Maar ik accepteerde het. Na het eten moesten Wil en Gerrit naar een afspraak maar zouden na een uur of 2 terug zijn. Dit was de kans voor mij en Shihori om het huis te verkennen :P Na de verkenning zijn we in de Jacuzzi gaan zitten onder het genot van een pilsje en een zak chips. Na een uurtje ongeveer begon het gezeik weer. Wil kwam bij ons in de jacuzzi zitten en begon mijn chips af te kraken :@ Na dit gezeik heb ik mijn zak chips maar naast mij neer gelegd en heb proberen mee te praten over hoe mooi het wel niet is om alleen maar organisch te eten enz. enz. Ze noemde het een lifestyle. Haha.. Ik noem het: Niet weten wat je mist ;) Maar goed ik vertrek richting mijn kamer met een groot bed en badkamer :D Dit was dan weer een positief punt ;) Ik zet de wekker op 7.00 am aangezien ik om 7.30 am aan het ontbijt moet zitten. Na het ontbijt, uhm nee om 8.00 am moet ik klaar staan om aan de gang te gaan. Dit was de eerste dag erg zwaar :P Maar ik was op tijd. Ik mocht een regenton gaan installeren bij de schuur. We werken elke dag 5 uur met daarin een pauze van 30 minuten. Dit noemen ze in NZ Morning thee. Ik start mijn werkdag met het verplaatsen van de koeien :P Dit was erg grappig. Na het verplaatsen van de koeien moest ik beginnen aan mijn project. Shihori moest onkruid gaan wieden en ik was erg blij dat dat niet mijn project was :P Ik mocht een regenton gaan installeren bij de schuur. Maar deze regenton was voor 2000 liter water :D Er moest ook water getapt kunnen worden dus ik moest eerst een plateau maken. Voordat ik mijn spullen bij elkaar had gezocht was het al tijd voor morning thee. Ik heb rustig gechilld tot de 30 minuten bijna om waren. Toen begon ik natuurlijk interesse te tonen in hun lifestyle zodat de morning thee werd uitgerekt tot 45 minuten tot een uur ;) Ze praten namelijk over niets anders dan hun lifestyle en organic farm. Na de morning thee het ik het plateau afgewerkt en het beton gestort. Dit moest uitharden dus ik heb mijn spullen opgeruimd en ben gaan douche. Toen kwam een ander probleem. Douche kan maar maximaal 5 minuten aangezien we water moeten besparen want dat is beter. 100 meter verderop is de zee met weet ik veel hoeveel water maar oke ik douche maar 5 minuten :P Na het douche ben ik gaan chillen in de zon aangezien er verder niet veel is. Het was w88 op het eten. En niet te vergeten 100% organic food. Ik snakte nu al naar een zwaar grote hamburger met friet :P En wat stond er op het menu: Groente met een paar aardappeltjes want ze konden nog niet veel aardappels oogsten :( Lekker is dat! Na het eten nuttigen we nog een kop thee en een paar biertjes. Ik zocht mijn bedje vroeg op aangezien ik het niet meer was gewend om te werken en al helemaal niet in deze zon :P In bed kon ik alleen maar denken aan een hamburger en aan hoe ik het hier ging volhouden :P Truste!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8469

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: