17-11-2012 t/m 20-11-2012 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 17-11-2012 t/m 20-11-2012 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

17-11-2012 t/m 20-11-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

20 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

17-11-2012 tot 21-11-2012
De dag na de tour door de grotten. Het was echt super! We werden opgepikt bij de I-Site (informatiepunt) en naar het bedrijf zelf gebracht. Daar werd duidelijk dat er maar liefst 3 mensen waren die deze tocht wilden doen :p Inclusief ik  Hier was ik natuurlijk erg blij mee. We zijn dus met een groep van 5 personen. Ik, 2 gidsen en een stel die 15 jaar bij elkaar waren… Lekker romantisch om dat zo te vieren  maar toch :P Allereerst kregen we een kleine training. Hoe we moesten abseilen en hoe we ons harnas na elk obstakel moesten controleren. Na de training zijn we naar de grotten gereden. Hier schrok ik een beetje van. De ingang van de grot is ongeveer 50 cm bij 50 cm. Dit is ongeveer 5 meter. Na de 5 meter kun je net staan. Dit was dus een benauwd begin ;) Als je claustrofobisch bent is deze tour dus geen optie :P In de grotten zijn een aantal obstakels. We moesten 3 keer abseilen en 2 keer klimmen. Ook hebben we even gezwommen en wat gedronken. Op z’n diepst was het 46 meter. Op 22 meter diep hebben we gezwommen. Erg grappig z’n overdekt natuurzwembad met een dak van 22 meter dik rotsen :P Na de tour van ongeveer 4 uur onder de grond komen we uit bij een ander pand waar de bus al staat te w88. Daar mochten we eerst douche en even opwarmen met koffie, thee of chocomel. Na de tour ben ik bij het vakantiepark afgezet omdat het regende. 30 minuten later kwam 1 gids terug om mijn handdoek af te geven aangezien ik die vergeten was en een cd met foto’s Was ook erg de moeite want er stonden maar liefst 2 foto’s op van mij :P Maar toch tof aangezien je je camera niet mee kunt nemen in de grotten. Na mijn Pizza ben ik vrij vroeg in slaap gevallen aangezien het vrij fysiek was. De volgende dag had ik om 2 uur de bus terug naar(huis) Rotorua (mijn favoriete plaats tot nu toe.):P Daar waren nog steeds Ben, de canadees (todd), Miho en Rob. De dagen die ik daar gespendeerd heb kan ik kort beschrijven. Chillen, feesten en vakantie vieren ;) maar ik ben een middag van het hostel weg geweest :P. Ik ben naar de set van The hobbit en natuurlijk The lord of the Rings geweest. Dit was erg fascinerend. Na de opname van Lord of the Rings hebben ze de gehele set afgebroken. Maar toen ze de laatste (of eerste ligt er aan hoe je het bekijkt) film hebben gemaakt hebben ze de set van blijvende materialen gemaakt om het openbaar te maken voor publiek. Dit is ook de enigste set van een film in de wereld die te bezichtigen is door publiek. Het is midden op een schapen boerderij. Als je een rondje draait zie je werkelijk waar niets wat lijkt op de bewoonde wereld. Geen gebouw, stroompaal of wat dan ook. Prachtig! De tour over de set duurde ongeveer 2,5 uur en het blijft verassend en interessant. Ze vertellen over de films hoe ze gemaakt zijn, waar ze stonden enz enz. Het is werkelijk waar super mooi. Ik heb hier ook voor het eerst na velen jaren een boek gekocht. Ik ben ook al halverwege in dit boek. Genaamd The Hobbit. Ik heb ontzettend veel foto’s gemaakt en erg genoten van eze middag. Rond avondeten was ik weer thuis dus een volle dag! :) Na het eten heb ik mijn spullen gepakt want ik ga morgen richting mijn 1e wwoof plaats. CheerZz


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 8478

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: