30-10-2012 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 30-10-2012 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

30-10-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

30 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

30-10-2012
Goedemorgen mooi uitzicht. Als ik ervoor zou kunnen kiezen om elke dag zo wakker te worden zou ik ervoor tekenen. Allereerst ga ik een ontbijtje maken in de gezamenlijke keuken. Nadat ik deze genuttigd heb loop ik richting centrum (1 straat) en ga ik een boot trip reserveren. Met deze trip gaan we met een omweg richting Hole in the Rock. Het moet een schitterende plaats zijn. Maar niet onbelangrijk om te weten is dat die omweg via de Bay of Islands is. Een speeltuin voor dolfijnen en walvissen. Maar dit is pas om 13:30 dus ik heb nog even tijd om op het gemak een bak koffie te scoren en te chillen aan het water in de zon. Hierna ben ik een wandeltocht van 2 uur gaan doen. Deze viel erg tegen. Niet omdat het 6 km was maar omdat het nogal steil was. Gelukkig wist ik daarom dat de terugweg niet zo was ;) Eenmaal bovenaan heb ik een schitterend uitzicht. Overzicht over het gehele gebied waar ik momenteel verblijf. Na een half uur gechilled te hebben moet ik weer richting town om mijn bood te halen. Niet lang nadat we vertrokken zijn komen we een grote groep dofijnen tegen. We trekken onze gear aan en springen enthousiast in het water. Het is erg mooi om in de leef omgeving van de dolfijnen met ze te zwemmen. Het zijn super mooie beesten. De dolfijnen vinden het ook erg leuk om met ons te zwemmen en te spelen. Erg indrukwekkend. We varen verder richting hole in the rock. Onderweg wordt de schipper gebeld door een mede schipper dat er een walvis in de buurt is. Hij trekt aan het stuur en gaat er op af. Ga ik nu dan een walvis zien? Na een minuut of 15 zien we een klein eiland. Ja daar was de walvis… Een super groot beest. Nog indrukwekkender dan de dolfijnen. Zo groot en zo mooi. Hoe het beweegt en zich steeds laat zien!
We varen verder richting hole in the rock. Het is een minuut of 20 varen en we zijn er. Ondertussen wordt het bewolkt en gaat het langzaamaan regenen  Dit mag de pret niet drukken. Ook the hole in the rock is erg speciaal. Prachtig stuk rots midden in het water met prachtige vormen. Ik zie een soort van vrouwengezicht in de rotsen. Dit komt vast nog langs op de foto’s. De terugweg duurt ongeveer 30 minuten op volle toeren. Dat vind ik ook wel fijn want het enigste wat ik nu wil is een overheerlijke douche op standje sambal! Eenmaal terug is dat ook het eerste wat ik ga doen. Daarna ben ik richting centrum gelopen en heb een restaurant uitgekozen waar ik ga eten, koffie drinken en mijn komende 24 uur ga plannen. Ik bestel een bier en een steak  en ga aan het lezen. Ik besluit morgen naar een ander hostel te gaan meer ten noorden van waar ik nu ben. Als ik een nieuwe slaapplek gevonden heb ga ik richting de watervallen in de bergen. Dit is een wandeling van 5 uur dus ik hoop dat ik een beetje slaap;) See you tomorrow ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 8468

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: