29-10-2012 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 29-10-2012 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

29-10-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

28 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

29-10-2012
De dag is aangebroken om Auckland te verlaten.
Ik heb het hier erg naar mijn zin gehad maar het is tijd om de rust en de natuur op te zoeken.
Dat is immers waar je voor kiest als je richting Nieuw-Zeeland gaat ;)
Nadat ik live verbinding heb gehad met het feestje van mijn broer ga ik richting mijn vast ontbijt plaat. Bij een koffiehuis om de hoek waar ze heerlijke cappuccino hebben verkopen ze namelijk ook brownies, muffins, en nog veel meer andere overheerlijk lekkernij. Ik moet mijzelf er steeds aan herinneren om fatsoenlijk te eten. Zo haal ik elke dag 2 stuks vers fruit en zorg ik dat ik voldoende groente eet. Vlees daarin tegen is geen probleem, dat krijg ik hier voldoende binnen ;)
Nadat ik mijn ontbijt genuttigd heb loop ik richting busstation. Ik hoef hier maar een half uurtje te w88 voordat ik de bus in kan. Ik zag een beetje op tegen de busreis. 4,5 uur weer in z’n verdomde stoel zitten te zitten :( Gelukkig viel dit heel erg mee. Ik wist eigenlijk niet waar ik de gehele reis moest kijken. Na een uur of 2 zijn we gestopt bij een soort van motel met een restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Nog een uur of 2 a 2,5 kom ik aan in het plaatsje Paihia. Ook dit is boven verw8ing mooi. Het is eigenlijk een soort fotoboek waar ik in rondloop. Alles waar ik kijk is mooi, niets is lelijk, vies of raar. Ik ga allereerst opzoek naar een slaapplaats. Ik vind al vrij snel een hostel ongeveer 100 meter vanaf het strand. Het is een soort jeugd resort. Er is een soort café/bar, grote keuken met eetzaal, loungeroom en een heerlijke tuin met lounge stoelen/bedden en jacuzzi.
Nu ik aan het typen ben komt Chris bij me zitten. Hij mag blijkbaar niet bij de vrouwen zitten :p
Hij heeft een 6pack bier dus hij is meteen mijn vriend natuurlijk ;)
Ik ben opzoek gegaan naar accommodatie, en dat heb ik ook snel gevonden.
Het blijkt hier een grote backpackers magneet te zijn. Ik ga morgen met de boot naar de Hole in the rock. Dat is in het noordelijkste puntje van het noordelijk eiland. Noordelijker als waar ik nu zit ga ik niet verblijven. Als ik in Cape Reinga wil komen moet ik een bustrip van 11 uur gaan maken. Met de boot lijkt mij dus een veel strakker plan :P Ik denk dat ik hier een dag of 4 a 5 blijft en dan richting het zuiden reis. Ik ga dan via Whangarei en Auckland richting Hamilton. Dat ligt naast een National park waar ik een soort van survival tour ga doen. Deze duurt 4 dagen en ga je met een gids de bossen in.
Maar dat is allemaal voor de toekomst. Eerst ga ik hier genieten van de rust en de natuur.
Ik ga vanavond opzoek naar Pizza want daar heb ik de hele dag al zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 8478

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: