18-12-2012 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 18-12-2012 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

18-12-2012

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

18 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Taupo, 18-12-12

Lieve vrienden, familie en kennissen.
Ik heb al een tijdje niet van me laten horen. Mijn excuses daarvoor 
Wanneer ik mijn laatste bericht schreef was ik in Hastings op bezoek bij Julien.
In mijn laatste bericht schreef ik ook dat ik terug ging naar Taupo omdat ik daar alleen doorheen ben gereisd. Ik ga proberen de laatste 3 weken samen te vatten zodat het niet saai wordt om te lezen ;)

Ik ben op 26 vertrokken richting Taupo. Ik wist niet wat ik daar ging doen maar ik wilde het wel zien.
Ik had geïnvesteerd in een tent en slaapspullen zodat ik geld kon besparen omdat het niet erg goed ging qua werk vinden. Mijn besluit stond vast. Ik wilde gaan werken in Taupo. Lekker centraal in het noorder eiland en een mooie plek om te leven. Ik heb de eerste 3 dagen alleen maar werk gezocht. En helaas niet gevonden. Ik besloot om naar een andere hostel te gaan in de hoop om wat mensen te leren kennen en zo werk te vinden. Ook dit werkte niet. De moet zakte ver weg en ik wilde opgeven. Nadat ik 2 dagen gerelaxt heb en me niet druk heb gemaakt over werk of geld ben ik langs alle restaurant en pub’s gegaan. Natuurlijk in de hoop dat ik werk zou gaan vinden. Hier schoot ik eindelijk een keer raak! Ik mocht 2 dagen later op een trail komen in de keuken van een restaurant. Mijn besluit stond vast dat ik hier wilde gaan werken dus ik ben opzoek gegaan naar een plaats om te verblijven voor een langere tijd. Helaas was er geen hostel of iets in die richting waar ik terecht kon voor een langere tijd. Ik ben naar de lokale supermarkt gegaan en heb alle advertenties bekeken en alle nummers opgeslagen van kamers, appartementen en flats. Nu moest ik ze nog allemaal gaan bekijken  De meeste waren echt niet te bereiken qua afstand dus daar ben ik niet naartoe geweest. Ik heb 2 appartementen bekeken maar daar waren geen meubels te vinden. Er bleven dus 3 plaatsen over. 1 was bij een ouwe vent in huis en ik zag dat dus niet zo zitten. De andere was een soort schuur omgebouwd tot woning in de tuin van een groter huis. Dit was op zich een mooie plaats. Maar de 3e was beter. Het was een huis met 6 andere reizigers die het zelfde plan hadden als ik. Dit was voor mij natuurlijk veel interessanter aangezien ik ook wel lol wil hebben en contact met andere en niet hele dagen op mijn kamertje wil zitten. Ik heb dus opnieuw een afspraak gemaakt met de eigenaar om te gaan kijken. Ik vertelde hem dat ik morgen een trail heb en als ik kan blijven in dat restaurant ik de kamer wil hebben. Hij vroeg mij wat voor werk ik zoek. Ik vertelde hem dat ik opzoek was naar werk in de horeca en het liefst in de keuken. Hij belde een vriend van hem en ik kon meteen langskomen. De eigenaar van het huis (Fritz) zet mij af bij het restaurant en daar begon de rollercoaster. Ik kon de dag daarna een trail doen maar ik moest eerst een uniform regelen. Deze heb ik meteen gekocht en ben daarna terug gegaan voor de papieren en zo. De eigenaar van het restaurant (Nigel) vertelde mij dat ik de dag erna kon beginnen. Dit was allemaal op een Zaterdag en ik kon dus morgen beginnen. Ik had geen idee wat ik moest gaan doen maar ik had al wel een cheffs uniform gekocht. Ik heb de rest van de dag genoten van het weer en een beetje verwerkt wat er allemaal was gebeurt.
Zondag ochtend 5.30 am.
Ik kom aan op het werk. En ik wordt meteen in het diepe gegooid. Ik was geen afwassen, geen koks assistent maar een cheff. Ik moest de orders gaan maken de binnen kwamen. Natuurlijk de wel met een andere kok langs mij zijde maar ik moest het zelf regelen. Na een aantal dagen gewerkt met een kok langs mij zijde moest ik het alleen doen. Dit ging erg goed en Nigel was het hier mee eens  Hij vroeg mij of ik wilde blijven en zei mij dat hij erg blij was met mij.
Dit was natuurlijk goed nieuws. Ik heb een baan! Ik belde Fritz op om hem te bedanken en door te geven dat ik de kamer wil huren. Nu zijn we een aantal weken later en ik werk nu full time in The coffee club. Ik heb een eigen kamer in een groot huis met alles erop en eraan. Gratis internet en sinds een aantal dagen een nieuwe fiets :P

Ik had nooit durven dromen dat mijn plan zo goed zou uitpakken.
Ik heb het eerste restaurant gebeld om te zeggen dat ik niet meer kom en heb Nigel gevraagd een contact op te stellen. Dit gaan allemaal naar wens. Morgen krijg ik mijn contract en ook loon’s verhoging omdat ik daar naar gevraagd heb ;) Alles gaat hier dus perfect! Al zeg ik het zelf :P

CheerZz tom



  • 19 December 2012 - 16:59

    Leonie:

    Zo trots op jou sgatjuh!

  • 28 December 2012 - 17:24

    Tom:

    Hoi Tom,

    Geweldig dat het allemaal naar wens gaat.
    Laat 2013 vooral een jaar worden waarin nog meer dromen uit gaan komen. Motto: May the best of your Past, be the worst of your Future.
    Geniet ervan!

    Ilse en Tom

  • 30 December 2012 - 10:58

    Tom:

    Hallo Tom en Ilse,

    Leuk om iets van jullie te horen.
    Het gaat hier inderdaad erg naar wens.
    Beter dan ik had kunnen dromen :p
    Laten we afspreken dat als ik in NL terug ben ik niet langs kom voor de tuin maar om te koken. Pie (hartige taart) en pavlova als desert ;) En een borrel natuurlijk :p

    Gr. Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 8478

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: