06-03-2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 06-03-2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

11 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

06-03-2013
Vandaag moet ik helaas The Jugglers Rest verlaten. Ze hebben een dagje vrij dus ik moet verhuizen. Ik heb besloten om voor een paar dagen naar Kaikoura te gaan. Dat is ongeveer 2,5 uur met de bus of trein Zuid-Oost van Picton. Ik heb besloten om met de trein te gaan want dat is weer eens wat anders dan met de bus. Ik moest de trein van 1.30 pm hebben dus ik had nog even tijd om door het centrum van Picton te lopen. Erg leuk klein plaatsje met weinig maar leuke toeristische winkeltjes.

Eenmaal op het station gearriveerd heb ik mijzelf gaan inchecken en opzoek gegaan naar mijn stoel. Hier in NZ heb je niet een 1e of 2e klas kaartje maar een stoel nummer op je kaartje staan. Er waren ook plaatsen waar je buiten kon staan om van het uitzicht te genieten. Hier ben ik ook de gehele reis geweest. Als ik 10 minuten op mijn stoel heb gezeten is het veel.

Eenmaal aangekomen in Kaikoura ben ik opzoek gegaan naar een hostel. Nikkie de eigenaresse van de Juggles Rest adviseerde mij The Sunrise Lodge. Dit was inderdaad een erg leuke lodge. Klein dus meestal en in dit geval erg gezellig. Na het uitpakken van mijn spullen ben ik opzoek gegaan naar een restaurant voor een diner. Ik ben gestrand in The greypot. Een erg leuk uitziend restaurant met een heerlijke menukaart. Ik ben voor de chickenburger gegaan. Dit was een kipburgen gemaakt van kippengehakt met champignons en brie. En dit al geserveerd in en op een Bagel.
Na mijn restaurant bezoek ben ik terug gegaan richting hostel want de dag erna ging ik al vroeg op pad met de bood om walvissen te gaan spotten.