08-03-2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu 08-03-2013 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Tubbie Greve - WaarBenJij.nu

08-03-2013

Door: Tubbie

Blijf op de hoogte en volg Tubbie

11 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

08-03-2013

Vandaag zwemmen met zeehonden op de planning. Nadat ik mij cappuccino genuttigd heb op het strand ben ik mijn spullen bij elkaar gaan zoeken voor mijn trip.

Om 11 am moesten we aanwezig zijn en zijn we wetsuits gaan aantrekken. Na een bustrip van 15 minuten zijn we op de boot gesprongen richting de zeehonden kolonie. Er zaten er een hoop op een eiland zn 3 kilometer van de kust. Eenmaal daar aangekomen hebben we onze gear aangetrokken en zijn we het water in gegaan. De zeehonden waren erg actief. Ze komen op je af zwemmen en draaien op het laatste moment om wat de eerste keer erg eng was :P Aangezien we horizontaal in het water lagen sprongen ze rondjes om ons heen en waren erg geïnteresseerd in onze zwemvliezen. Na 1,5 uur in het water gelegen te hebben zijn we terug op de boot gegaan om richting haven terug te gaan.

Wanneer we gedoucht en wel terug waren bij het startpunt ben ik terug naar hostel gelopen om een fiets te pakken.
Met de mountainbike ben ik richting kust gefietst om daar een wandeltocht te lopen langs de kust richting het oosten. Deze wandeltocht was ongeveer 3 uur dus wanneer ik eenmaal terug was bij het hostel was ik kapot. Het was mijn laatste dag in Kaikoura dus er was nog 1 belangrijk ding dat ik nog niet had gedaan waar de plaats bekent om staat. Het eten van greyfish (kreeft).

Ik ben naar het zelfde restaurant geweest waar ik al 2 keer eerder was geweest voor mijn diner aangezien het The Greypot heeft. Ik heb daar een onwaarschijnlijke heerlijke maaltijd genuttigd.
Ik ben ik er daar achter gekomen dat ik niet alleen de positieve eigenschappen van mijn vader heb geërfd. Ook ik heb een allergie voor kreeft. Nouja… niet echt een allergie maar een allergische reactie. Ik had er namelijk geen last van. Ik kreeg alleen een beetje een dikke kop richting de kleur van een tomaat :P Al bij al! Dit was een van mijn lekkerste maaltijden van mijn reis en ik ben blij dat ik het geprobeerd heb.
Morgen vertrekt de bus weer om 8 uur dus ik ga mijn spullen in mijn backpack proppen en lekker vroeg slapen…! Cheerzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Nieuw-Zeeland en Australie

.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

08-03-2013

11 Maart 2013

07-03-2013

11 Maart 2013

06-03-2013

07 Maart 2013

04-03-2013
Tubbie

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1438
Totaal aantal bezoekers 8455

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 30 November -0001

Nieuw-Zeeland en Australie

Landen bezocht: